۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

شعری از دکتر مصطفی بادکوبه ای

وقتی تو می گویی وطن من خاک بر سر می کنم
 گویی شکست شیر را از موش باور میکنم
 وقتی تو میگویی وطن بر خویش می لرزد قلم
من نیز رقص مرگ را با او به دفتر می کنم
وقتی تو می گویی وطن یکباره خشکم می زند
 وان دیده ی مبهوت را با خون دل تَر می کنم
 بی کوروش و بی تهمتن با ما چه گویی از وطن
با تخت جمشید کهن من عمر را سر می کنم
 وقتی تومی گویی وطن بوی فلسطین می دهی
 من کی نژاد عشق با تازی برابر می کنم
 وقتی تو می گویی وطن از چفیه ات خون می چکد
 من یاد قتل نفس با الله و اکبر میکنم
 وقتی تو میگویی وطن شهنامه پرپر می شود
من گریه بر فردوسی آن پیر دلاور میکنم
 بی نام زرتشت مَهین ایران و ایرانی مبین
 من جان فدای آن یکتا پیمبر می کنم
خون اوستا در رگ فرهنگ ایران می دود
من آیه های عشق را مستانه از بر می کنم
 وقتی تو می گویی وطن خون است و خشم وخودکشی
 من یادی از حمام خون در تَلِ زَعتَر* میکنم
ایران تو یعنی لباس تیره عباسیان
 من رخت روشن بر تن گلگون کشور می کنم
 ایران تو با یاد دین، زن را به زندان می کشد
 من تاج را تقدیم آن بانوی برتر می کنم
 ایران تو شهر قصاص و سنگسار و دارهاست
من کیش مهر و عفو را تقدیم داور میکنم
 تاریخ ایران تو را شمشیر تازی می ستود
من با عدالتخواهیم یادی ز حیدر میکنم
ایران تو می ترسد از بانگ نوایِ نای و نی
من با سرود عاشقی آن را معطر میکنم
 وقتی تو میگویی وطن یعنی دیار یار و غم
من کی گل"امید"را نشکفته پر پر میکنم

۳۲ نظر:

  1. با سلام
    برایم عجیب بود شعری اینچنین از آقای بادکوبه ای بخوانم
    تا یاد دارم ایشان تک بیت های عرفانی نابی داشتند و در
    سیر وسلوک بودند .
    عجیب است که هر که بدنبال حق و حقیقت می رود و
    از اینگونه اشعار میسراید در نهایت از برانداز و فتنه گر و
    معاند و ... میشود
    زنده باد دکتر مصطفی خان بادکوبه ای

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بی نهایت با این جمله شما موافقم که گفته بودید
      هر که بدنبال حق و حقیقت می رود و از اینگونه اشعار میسراید در نهایت برانداز و فتنه گر و معاند و ... میشود.
      ـ آیا تا بحال فکر کرده اید که شاید حق با شما نیست؟ شاید این افرادی که ازشان نام میبرید از شما بیشتر می توانند موقعیت را درک کنند؟ و تعریف شما از فتنه گر و برانداز غلط است؟ و این بار شما در جبهه حق نمی جنگید؟

      حذف
  2. از فردوسی بیاموزیم که عاشق ایران بود و نیز یک مسلمان فرهیخته و عاشق پیامبر و اهل بیت او. آیا کسانی که می خواهند بین اسلام و ایران یکی را انتخاب کنند از فردوسی ایرانی ترند؟

    پاسخحذف
  3. از فردوسی بیاموزیم که عاشق ایران بود و نیز یک مسلمان فرهیخته و عاشق پیامبر و اهل بیت او. آیا کسانی که می خواهند بین اسلام و ایران یکی را انتخاب کنند از فردوسی ایرانی ترند؟

    پاسخحذف
  4. کجای شاهنامه از اسلام حرف زده شده؟هر چی که اسلام گفته ما بهترشو داشتیم فقط یکم خونریزی و وحشی گری بیابون گرد ها رو می خواستیم...

    پاسخحذف
  5. عزیز دروغگو فردوسی سنی بود دوستار پیامبر بلی ولی کجا از علی گفته

    پاسخحذف
  6. کی گفته فردوسی مسلمان بود؟ کدومتون دلیلی بر عدم تحریف شاهنامه دارید؟
    فردوسی یک ایرانی مبهن پرست و فرهیخته بود.
    با توجه با بیت های زیاد در ستایش ایران و فرهنگ ایرانی و تلاش در پرهیز از واژگان تازی باید گفت که او هرگز مسلمان نبود.

    پاسخحذف
  7. عرب هر چه باشد مرا دشمن است
    از این شعر معلوم است که فردوسی مسمان است یا نه ؟

    پاسخحذف
  8. دوستان یعنی هرکس مسلنان شود ایرانی نیست.بدانید که زمانی که اسکندر به ایران حمله کرد تا سالها همه مجبور بودن یونانی صحبت کنند ولی امروزه 1 کلمه ی یونانی در زبان ما یافت نمی شود و نفوذ زبان عربی در ایران به دلیل پذیرش و استقبال مردم از این زبان بود.اگرنه هزاران سال پیش از آن زبان یونانی جای پارسی را گرفته بود.به خاطر داشته باشید که ایرانی نه بخ خاطر زور و شمشیر مسلمان شد و نه خواخد شد.

    پاسخحذف
  9. پاسداران پاسارگاد۱۳۹۰/۲/۱۱, ۱۴:۲۳

    با درود
    من از دیار شاعر نامی فردوسی هستم و در مورد این بزرگ مرد خیلی تحقیق کردم.ایشان نه تنها مسلمان نبودند بلکه همواره با تنفر در مورد اعراب شعر میگفت.ابیات ابتدایی شاهنامه که در مدح پیامبر میباشد بعدها به آن اضافه شد تا بگونه ایشان را مسلمان جلوه بدهند.در مورد حمله اعراب هم از دوست گرامم خواهش میکنم کمی در مورد حمله اعراب به ایران مطالعه کنند و سپس اینگونه با اطمینان سخن پراکنی کنند.من به شما کتاب دو قرن سکوت را معرفی میکنم.و در پایان بیتی از فردوسی که خود بیانگر همه چیزست :
    چو با تخت منبر برابر شود * همه نام بوبکر و عمر شود

    پاسخحذف
  10. نمیدونم این چه مسئله ای که ما داریم به زور بین اسلام و عرب اشتراک ایجاد میکنیم.؟
    بر فرض محال که فردوسی مسلمان نبوده باشد . آیا این دلیل بر بدی اسلام میشود؟
    چو با تخت منبر برابر شود * همه نام بوبکر و عمر شود
    این بیت دقیقاً بیان کننده ی موضوعی است که گمشده ی راه حل این سوء تفاهم است. چرا که اسلام پس از سرمداری این دو نفر رو به اضمحلال و نابودی رفت....
    هرچند کسانی چون علی سعی کردند ولی زور و زر و تزویر قدرتمند تر از این حرف هاست...

    پاسخحذف
  11. سلام . آقا ما تو این همه سال فهمیدیم که باید راهمون را از عربها جدا کنیم هر چی بدبختی و فلاکت هست از این عربها ودین اسلام است

    پاسخحذف
  12. زندهباد ايران وايراني.مارا چه يه عربها تمام كتاها علم وهمه وهمه چيز مارا بردند الان هم اگر ديربجنبيم كشورمان ناموسمان را اعراب وآخوندها به تاراج ميبرند.

    پاسخحذف
  13. اسلام=جنايت ، دروغ ، ريا ، تجاوز و هر آنچه زشتی است.
    ايرانيان چه بسيار خونها که به خاطر اين دين شيطانی نداده اند دينی که مانند ماری خوش خط وخال ظاهر می شود و انسانيت را به يغما می برد زبان آن پر از مهر است و عمل آن پر از نفرت و شقاوت است.
    پروردگارا از تو می خواهم اين کشور را از اين دين شيطانی برهانی و دوباره عشق و محبت و انسانيت را به اين مرز و بوم برگردانی

    پاسخحذف
  14. لطفا مقداری با منطق و استدلال در مورد مسائل صحبت کنید..اولین ویژگی یک ایرانی اصیل سخن فاخر ومستدل گفتن هست...تاثیر خلق و خوی اعراب بر بعضی دوستان بسیار واضح نمود یافته...

    پاسخحذف
  15. اگه سنگ برتری خود بر عرب را به سینه می زنی و ادعا می کنی فرهنگ داری و بقیه ندارند .
    اگه فکر می کنی که با این اراجیف تو را خام نمی کنند این مطلب رو بخوان
    مصطفي با دكوبه اي به كجا مي رود ؟

    هنگامي كه براي اولين بار شنيدم شخصي شعري به نام " خداي عرب" سروده و در اين شعر نه تنها به مردم عرب توهين كرده بلكه به مقدسات مسلمانان نيز اهانت كرده است به هيچوجه باورم نمي شد كه در قرن بيست و يكم و در شرايطي كه جهانيان به دنبال نزديكي و تقارب هستند ، كسي اين چنين كينه توزانه و بدون دليل به صدها ميليون انسان توهين كند . در باورم نمي گنجيد كسي با نفرت و حقارت از ديگران سخن گويد . چه شده است ؟ آيا شاعري عرب و يا نويسنده عربي به
    http://arab-culture.blogfa.com/post-31.aspx

    پاسخحذف
  16. ز شیر شتر خوردن و سوسمار.....عرب را به جایی رسیده است کار
    که تاج کیانی کند آرزو .....تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

    پاسخحذف
  17. سلام...اون بیسوادی که میگه فردوسی مسلمان و عرب سرا و عرب دوست بوده لطفا خ.. شو مردم رو هم خر و بیسواد ندون مثله خودت عربهای ملخ خور رو چه ب فرهنگو ادب....فردوسی 60هزار بیت سروده یک کلمه تنها یک کلمه عربی تو اشعارش نیست بیسواده امی
    عرب در بیابان ملخ میخورد سگ اصفهان اب یخ میخورد

    پاسخحذف
  18. با درود فراوان بر استاد بادکوبه ای

    شهامت استاد در سرودن شعر "وقتی تو میگویی وطن" امیدی تازهای به هر ایرانی آزاده می دهد امید است ما هم شهامت خواندن و تکرار آن در نزد دوستان مان را پیدا کنیم تا ترس از دیکتاتور و سربازان یزید زمان از دل ما بیرون رود و روزی بر او حمله ای مردانه کنیم و بساط ظلم او برچینیم

    س_ر

    پاسخحذف
  19. فرمانده صربهای یوگسلاوی بعد از تجاوز و کشتار وحشیانه مسلمانان در بوسنی با غرور گفت: صرب ها جواب حمله ی اعراب را دادند! تمام مردم دنیا حافظه ی تاریخی دارند بجز مردم ایران! که البته درستی پیشگویی فردوسیه که از این نژاد مخلوط(باتجاوز)ترک وعرب و... آینده ای سیاه خواهیم داشت.

    پاسخحذف
  20. حكيم فردوسى در نامه رستم فرخزاد به برادرش ميفرمايد:
    چو ميروى طبرى و چون ارمنى
    به جنگ اند با كيش اهريمنى
    پس بيخود نام مقدس حكيم را با اعراب لجن و دينشان قاطى نكنيد.

    پاسخحذف
  21. جالبه بدونید فردوسی کینه عمیقی از اعراب و اسلام داشت ولی ابیات منتسب به او در مدح محمد و علی فرد دیگری به شاهنامه افزوده است

    پاسخحذف
  22. ما ایرانیم نه عرب درود به شرف بادکوبه ای

    پاسخحذف
  23. ما ایرانی ها بحث کردن را مانند هزاران چیز دیگر بلد نیستیم و تنها چیزی که زیاد داریم اعتماد به نفس است. کمی با احترام تر باشیم. ممنونم. من کلی حرف دارم اما میترسم که بازگو کنم چون مطمئن هستم به حمله دوستان به من کشیده میشود. فقط یک خواهش. کتاب بخوانید. تاریخ ایران قبل از اسلام، یعنی دوران کوروش و داریوش، اردشیر، و.... را بخوانید. تاریخ را بخوانید و هرگز به هیچ قومی بی احترامی نکنید.

    پاسخحذف
  24. خواندن این شعر وهمه نوشته های هم میهنان ایرانی مرا به آینده خوشبین میکند ولی آیا این امید کی به حقیقت تبدیل شود وآیا من این آزادی میهن را خواهم دید واز قربت ودوری از میهن نجات خواهم یافت.....درد من اینست وگرنه ایران ما جون همیشه جاودان خواهد ماند

    پاسخحذف
  25. پریسا جان دررررررررود بر تو

    پاسخحذف
  26. خوشحال شدم دکتر بادکوبه ای از زندان اوین آزاد شد و اندک زمانی از سواد و کلاس ایشان استفاده کردم

    پاسخحذف
  27. خوشحال شدم دکتر بادکوبه ای از زندان اوین آزاد شد و اندک زمانی از سواد و کلاس ایشان استفاده کردم اما کانادا و غرب ایران در نظر من مثل هم هستند و من باور و خرافات تاریخی را نمی پذیرم و فرهنگ فاسد غرب را با این همه بی خانمان در غرب الان پلیس نوجوان ۱۳ ساله را در کالیفرنیا کشت چون اسلحه پلاستیکی کلاشینکف داشت به خدا خسته هستم از فیلتر و کلاشی غرب و دروغ های آنان انگار ما ایرانی ها مشتی گوسفند هستیم که هردم قربانی بازی غربی ها می شویم هر وقت دو کلمه در مورد غرب نوشتم نا گهان اینترنت من قطع می شود یا فیس بوک از کار می افتد بی شعور سبز و بی شعور کمونیست و بی شعور مجاهد و بی شعور سلطنت طلبی که نه با خود رو راست است نه با مردم گویا وجدان بیدار اکنون بیمار است

    پاسخحذف
  28. زشیر شتر خوردن و سوسمار
    عرب را به جایی رسیده است کار
    که تاج کیانی کند ارزو
    تفو بر تو ای چرخ گردون تفو

    پاسخحذف
  29. ﻣﻦ ﮔﺎﺗﻬﺎﻱ ﻋﺸﻖ ﺭا ﻣﺴﺘﺎﻧﻪ اﺯ ﺑﺮ ﻣﻴﻜﻨﻢ,
    ﺷﻤﺎ ﻧﻮﺷﺘﻴﺪ ﻣﻦ ﺁﻳﻪ ﻫﺎﻱ.....
    ﺁﻳﻪ ﻋﺮﺑﻴﻪ ﻟﻂﻔﺎ اﺻﻼﺡ ﻓﺮﻣﺎﻳﻴﺪ

    پاسخحذف
  30. ه ش ﺟﺎﻥ, ﺗﻮﻱ ﻛﺎﻧﺎﺩا اﺯ ﻏﺮﺏ ﺑﺪ ﻣﻴﻨﻮﻳﺴﻴﺪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﻗﻂﻊ ﻣﻴﺸﻪ???!!!!!
    ﺷﺮﻛﺖ اﻳﻨﺘﺮﻧﺖ ﺧﻮﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭ ﻋﻮﺽ ﻛﻦ, ﺑﺎ ﺭاﺟﺮﺯ ﺑﮕﻴﺮ, ﺩﻭﺭ اﺯ ﺟﻮﻥ ﺧﻮاﻫﺮ و ﻣﺎﺩﺭ ﻏﺮﺏ ﺭا ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﺤﺮﻡ ﻛﻦ, اﮔﻪ اﻳﻨﺘﺮﻧﺘﺖ ﻗﻂﻊ ﺷﺪ ﻳﻚ ﺯﻧﮓ ﺑﻪ ﻣﻦ ﺑﺰﻥ, ﻗﻮﻝ ﻣﻴﺪﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺳﺎﻧﺴﻮﺭ ﺩﺭ اﺭاﻳﻪ ﻧﻆﺮ ﺷﺨﺼﻴﺘﻮﻥ ﻳﻚ ﭘﻮﻝ ﺧﻮﺏ اﺯ ﺭاﺟﺮﺯ ﺑﺮاﺕ ﺑﮕﻴﺮﻡ
    ﺗﻠﻔﻦ ﻣﻨﻮ ﺧﻮاﺳﺘﻲ ﺗﻮﻱ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﻮﻙ ﺩﻧﺒﺎﻝ اﻳﻦ ﻭاﮊﻩ ﻭﺑﮕﺮﺩﻱ
    Cyrus association

    پاسخحذف
  31. درودبر استادبادکوبه ای،فردوسی پیامبرادب این سرزمینه وفقط برای ایران قلم میزدقاطی این پاپتی های بت پرستش نکنید.

    پاسخحذف