۱۳۸۸ شهریور ۱۴, شنبه

امان از ۳۰ سالگی که دارد مثل آوار به اسم روز تولد بر سرم خراب میشود.

چه آرزوها که خیال می‌کردم در ۳۰ سالگی به آن رسیده ام.کیکی تصور می‌کردم و همسری مهربان و ۲،۳ تا بچهٔ هم سن و سال که با کمک بابا مرا سورپرایز کردند. خیال می‌کردم در دههٔ ۲۰ به همهٔ آرزوها میرسم.آروزهایم بزرگ نبودند. آرزوی چاپ شدن ۴،۵ تا از کتابهای رمان و خانه و بچه داشتن کجاش بزرگ است؟ آزادی ایران ایضا.... خیال می‌کردم زنی‌ با وقار میشوم.. مادری با جذبه و دختری دلسوز برای مادرم و خواهری سنگ صبور برای برادر و خواهر.. ۳۰سالگی آماده من هنوز با همسرم کودکانه حرف میزنم و او ناز میخرد و هر کس مرا می‌بیند با ۱۰۰ حدس و گمان می‌گوید ۲۳ساله به نظر میرسم. بچه نداریم تازه مزدوج شدیم.۴،۵ تا کتاب بیشتر چاپ نکرده ام.خانه نداریم و دلسوز مادر نمیتوام باشم او ایران در خلوت خانه اش است و من کلبه نشینی در اروپا.. با خواهرو برادر‌ها قهریم ..چرا نمیدانم. ایران آزاد نیست ایضا.... تولدم را با همسرم ۲تایی جشن میگیریم و از ۱هفته قبل دارد تدارک می‌بیند برای شاد کردن من.مرد مهربانی است که عجیب قسمت من شد. ۲تا کتاب رمان چاپ کردم در این سالها... هر روز به مادرم زنگ میزنم و سنگ صبور میشوم براش ... برای خواهر و برادرها که قهریم هم چنان دل‌ میسوزانم ... ایران دارد آزاد میشود ایضا.. انگاری به آرزوها رسیده‌ام‌ ۱جور دیگر.. ولی‌ باز هم ۳۰سالگی و دههٔ پیش رو ترسناک به نظر می‌رسد. آن من دیگر را هنوز نمیشناسم... شاید در ۴۰سالگی... اگر دیر نشده باشد..

۵ نظر:

  1. سلام دختر شهر خوبان ، پس به سلامتی تولدته به زودی . من هم از صمیم دل سالروز میلادت رو تبریک میگم و آرزو میکنم که توی امسال عمرت به همه آرزوهای قشنگت برسی و خودت و عزیزانت همیشه شاد و سلامت باشین .




    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  2. متاسفانه شما جوری نوشته اید که انگار ایران آزاد نیست! در حالی که هست خوب هم هست! همین که فرماندهان سپاه آزادند که هر غلطب بکنندو به کسی هم جوا نمیدهند اگر آزادی نیست پس چیست؟

    پاسخحذف
  3. تولدت مبارک و برقرار باشی..

    پاسخحذف
  4. امروز به لینکی که توی دنباله از وبلاگم داده بودم رای داده بودی و اومدم سری به وبلاگت بزنم. دیدم که دست بر قضا شما هم ۳۰ سالگی رو به روش مشابهی جشن گرفتی. تقصیر ما نیست که توی ایران و اونهم ایران دهه پنجاه-شصت بدنیا اومدیم!توی خاور میانه و این دوره خاور میانه!کمی قبل تر از آب شدن یخهای زمین و دلمشغولی آدمها به گلوبال وارمینگ!تقصیر ما نیست، من هم مثل تو یه جایی در اروپا جدیدا فرود اومدم و لیست خواسته ها و اهدافم هنوز تیک نخورده.

    سی سالگی بر همه سی سالگان دنیا مبارک باد و هر جا که هستی به همراه همسر، شاد باشید

    پاسخحذف
  5. طاقت بیار رفیق
    دنیا تو مشت ماست
    طاقت بیار رفیق
    خورشید پشت ماست
    طاقت بیار رفیق
    ما هر دو بی کسیم
    طاقت بیار رفیق
    داریم میرسیم

    پاسخحذف