۱۳۸۹ آذر ۹, سه‌شنبه

برگی از دفتر فرهنگ جاری جهان آنچه که برای ما به تاریخ پیوسته!



چند روز پیش در فیس بوک مطلبی دست به دست شد با این مضمون که وقتی در سرویس ترجمه ی گوگل به فارسی بنویسید دختر ایرانی در ترجمه کلمه الاغ را تحویل می گیرید.
من هم به آلمانی و چکی امتحان کردم و متاسفانه حقیقت داشت و کاربران دیگر هم از کشورهای مختلف امتحان کردند و همین نتیجه را گرفتند اگر چه به راحتی می شود و شد که آن را تغییر بدهیم.
در همین میان این روزها نام خانم آزادپور را می شنویم مدال آور قهرمانی که مسئولین حکومتی و ورزشی از او خواستند شوهر کند تا حقش وجایزه اش را بدهند.
بعد از این قضایا به فکر کمبودی افتادم که در جهان از حضور دختر ایرانی حس می شود و برعکس از آنچه که جهان می تواند در آزادی و فرهنگ و علم به دختر ایرانی هدیه کند.
شما هم مثل من نمی دانستید شاید! که دختران ایرانی سالیان سال در دنیا به هر دلیلی نامی بودند و یکی از آنها و شاید مهمترین و چشمگیرترینش دختر نوجوان شایسته جهان (International Teen Princess / World Teen Princess) است که شما را با تعدادی از آنها آشنا میکنم.
نمی دانم این روزها چه می کنند و کجا هستند و چه شدند اما کاش در کنارش نمی دانستم امروز چه هستیم و کجاییم.
۲۱ می ۱۹۶۶ دوازده نفراز کشورهای مختلف به مرحله نهایی رسیدند که یکی از آنها میترا نیکان پور نام داشت 




۲۶ می ۱۹۶۷ شهلا وهاب زاده سوم شد در عکس زیر او نفر اول از سمت راست است




۸ ژوئن ۱۹۶۸ الاهه عضدی نفر اول جهان شد و در عکس زیر او را با لباس آبی و شنل سرخ می بینیم




۷ ژوئن ۱۹۶۹ ریتا جبلّی یکی از ده نفری بود که به مرحله نهایی راه یافت




۲۵ جولای ۱۹۷۰ شعله زند به عنوان نوجوان شایسته دارای بهترین شخصیت انتخاب شد




۱۰ جولای ۱۹۷۱ مهوش صبحی یکی از ده نفر اول که متاسفانه عکسی از ایشان پیدا نکردم.
۱۲ژوئن ۱۹۷۲ رویا روحانی مقدم نفر دوم نوجوان شایسته جهان شد


 ۱۶ ژوئن ۱۹۷۳ سوسن حکیما در مسابقات بین المللی نوجوان شایسته به عنوان جذابترین فرد انتخاب شد



۳ نظر:

  1. چه باحال بود نمیدونستم اینارو
    راستی در مورد اون موضوع من که خودت میدونی همتش رو دارم ولی کارشناسش رو ندارم:D

    پاسخحذف
  2. پریسا عزیز یک چزی بگم؟ من دختر امروز ایران را ترجیح می‌دهم، همو که دارد بیش از 60 در صد سهمیه دانشگاه را بدست می‌آورد، همو که می‌رود آگاه و بیدار شود و خودش را از دست مذهب برهاند همو که یاد گرفته که بجای تکیه کردن به پدر، برادر یا شوهرش روی پای خودش بایستد.
    خلاصه اینکه این تحولات 31 سال حکومت آخوندی اگر همه ملت ایران را بیدار نکرده حداقل عده زیادی از زنان و دختران ایرانی را بیدارد کرد. به امید آنکه هرچه بیشتر بیدار شوند تا شاید مادران آینده ایران مثل مادران ما نباشند و آگاهانه تر با دنیای اطراف خود برخورد کنند.

    پاسخحذف
  3. خانم پریسا از دختران مظلوم ایران هر چه بگوئید کم گفتید / پسر امروز ایرانی فراموش کرده که زن چه موجود دوست داشتنی است و نسبت به زن ایرانی موضع خصمانه دارد

    پاسخحذف