۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

این روزها نمی خواهم جز از جهان عرب هیچ بدانم

نمی خواهم بدانم برنده اسکار کیست و چه کسی بهترین بازیگر فجر امسال خواهد شد.
نمی خواهم از یارانه ها بیشتر بدانم.نمی خواهم از اعدام های بسیار و روزمره حرف بزنم.نمی خواهم از کتابهای جدید چاپ شده و اجلاس سرما و گرما و اقتصادی در جهان خبر بگیرم.نمی خواهم حتا برای زندانی های سیاسی نامه بنویسم.نمی خواهم از آیت الله این و آن سوالهای کوتاه اما عمیق و بی جواب بپرسم.نمی خواهم از سیل و زلزله در شهر و دیار و غربت با خبر باشم.حتا نمی خواهم بیانیه و تایید و تکذیب بخوانم.
نمی خواهم از نصیحت محمد ملکی به محمد خاتمی خوشحال باشم.نمی خواهم برای ملکه ای که عزادار است غمگین تر از این بشوم.نمی خواهم از مهران و شهرام حرف بزنم.
فقط.....
می خواهم چشم ها و گوشها و وجودم را به صفحه های خبری بدوزم که از مصر و یمن و تونس و شاید هرجای غریب و آشنای دیگری آیینه ساخته تا خودمان را در آن ببینیم.
می خواهم دلم بطپد برای سرزمین هایی که این روزها وجود مردم سرزمینم را بیش از اعدام ها و زندانی ها و رای دزدیدن ها به قلیان درآورده است.
می خواهم ببینم آیا مردم سرزمینم باور می کنند که یارانه و اعدام و زندانی و شاهزاده و مهران و شهرام و فیلم و اسکارشان به همتشان بسته است؟
می خواهم دعا کنم اعراب به سرنوشت دین و حکومت ما دچار نشوند.

۱۰ نظر:

  1. منم مثل تو شدم پریسا جان
    ولی ای کاش مردم ما هم یکم بیدار بشن از این اتفاقات

    پاسخحذف
  2. نمی خوام بهد توهن کنم که چاپ نکنی ولی این رو نمی تونم نگم که به والله قسم اشتباه می کنید و کور خوندید
    برگردید به حقیقت خدا و پیغمبری

    پاسخحذف
  3. im crying parisa jan
    thanks

    پاسخحذف
  4. پریسای گرامی
    مثل همیشه هوشیار و حساس - و ایراندوست.
    راستی فقط این منم که با رنگ های انمتخابی شما در این وبلاگ مشکل دارم یا که دیگران هم کله کرده اند؟
    چه کنم...؟ دریچه و نور و کنتراست چشم من قد نمی دهد! به سختی می خوانم
    مهر

    پاسخحذف
  5. مردم ما هم خسته شدند دیگه کسی نمی خواد بلند حرف بزنه.. نمی دونم مردم چشون شده
    شاید خسته شدن.. نمیدونم
    سپاس پریسا جان

    پاسخحذف
  6. نظرت در مرد نظرسنجی وبلاگم چیه؟

    پاسخحذف
  7. دوست من این از حسن های آزادیست که آدمی به کسی که آنرا دارد و یا رسیدن به آن است هرگز حسودی نمیکند بلکه تنها حسرتش را میخورد خلاصه این هم دغدغه های امروز من میباشد و البته نگران که خدایی ناکرده مردم را مجبور به بازگشت به خانه کنند و به بیانیه دلخوش کندشان یا اینکه مانند دوره ما راهشان را به مدینه فاظله نا کجا آباد کج کنند . . .

    پاسخحذف
  8. پریسا جان سلام

    کاری از دست ما بر نمیاد و هر کشوری باید تجربه خودش را بدست بیا ره

    پاسخحذف
  9. سلام دنیا جان!
    منم نمی تونم بزنم کانالی غیر از الجزیره. خوشحالم که اخوان گذاشت توی کاسه خامنه ای. فکر کنم ایران شده آیینه عبرت برایشان. مخصوصا بعد از سرکوب وحشیانه ما.
    کبریت

    پاسخحذف
  10. سلام

    این نامبارک هم رفت و من خوشحال تر از همیشه به امید ایرانی آزاد و آباد هستم که جز با اتحاد بدست نخواهد آمد.

    پاسخحذف