۱۳۸۹ مهر ۸, پنجشنبه

شما هم فکر می کنید حسین درخشان چه اهمیتی دارد؟





حسین درخشان برای من نماد یک بچه تخس و بی ادب است کسی که پا رو سر دیگران می گذارد تا بتواند برود بالا.اگرچه بزرگ شده و کارهای ظاهرن بزرگ کرده اما کودکی بیش نیست
در این مدت که خبر از اعدام و بعد زندانش آمده فکر می کردم او چه اهمیتی در ذهن من دارد که رهایم نمی کند؟
چه مسئولیتی در قبال او دارم که نماد دیکتاتوری بعد از دیکتاتوری این روزهاست؟
فکر می کردم او و امثالهم کسانی هستند که در آینده هر جامعه ای مثل سم پاشیده می شوند.
رشد می کنند اما رشد حقیقی اجتماع را متوقف می کنند چون با فرهنگ یک جامعه سرو کار دارند.
امروز پس از نزدیک به ده روز خود درگیری به زندگی رسیدم.
اینکه زندگی همین جنگها و خوب و بد کردنهاست.
همین دست به دست کردنهاست.
همین دیکتاتورها و سرکوب کردنها و برعکس انسانیت و همدلی هاست.
شاید حسین درخشان اصلن مهم نباشد و با نبودش چیزی از جایی کم نشود
شاید برعکس او سی سال دیگر مهمترین فرد ایران باشد چه در لباس منفی چه در لباس مثبت !
هر چه که باشد او یک تکه از بودن ماست.یک تکه از تن ایران.
تن جهان.تن انسانیت.تن آدمی!!
حسین درخشان منم با همه اشتباهاتم.تویی با همه خوبیهایت.خودش است با یک نفر بودنش.
هرجا که از او خبری هست نظرات خوانندگان,عجیب بر علیه اوست.
اما اگر به دادگاه های ناصالح جمهوری اسلامی اعتقادی نداریم می بایست برای حسین درخشان هم نگران باشیم
او خطایی نکرده است اگرچه هم اندیشه ما نیست.
او مرتکب جرمی که برایش بیست سال حبس بکشد نشده.
مثل بقیه کسانی که این روزها نگرانشان هستیم.
اگرچه نمی توان او را با ایت الله بروجردی و احمد زیدابادی و خیلی عزیزان که دوستشان دارم مقایسه کرد اما او نیز برای اندیشه اش در بند است.
یادمان نرود دموکراسی ( دلم خنک شد/بهتر که اعدامش کنند/حقش است و....) بردار نیست.
آنطور که این روزها بر علیه او می بینم
به امید آزادی همه کسانی که به ناحق در بند هستند.


۷ نظر:

  1. اتفاقا من خیلی دوست دارم که حسین درخشان آزاد بشه و بیاد بیرون و بعدش مثل خیلی های دیگه از ایران خارج بشه و به کانادا برگرده.
    اونوقت میرم سراغش و میگم: دیدی حضرت آقا؟ دیدی اون کسایی که سنگشونو به سینه می زدی چیکارت کردن؟ ما از حقوقت دفاع کردیم تو هم دیگه از قاتلین جوونای مردم حمایت نکن.

    پاسخحذف
  2. ما فکر می کنیم این بلقورات تو چه اهمیتی دارد

    پاسخحذف
  3. پریسا ایمیلم باز هک شده پیام میام داشتی نه منم
    ناشناس اول موافقم
    ناشناس دوم ما فکر می کنیم این نظر تو چه اهمیتی دارد بلقور نه بی سواد بلغور تو صدا سیمای میلی درس خوندی یا کیهان

    پاسخحذف
  4. آفرین ..
    حس انسان دوستی شما قابل تقدیره پریسای نازنین .. امیدوارم این حس بین ما ایرانیان هرچه بیشتر گسترش پیدا کنه ..
    پاینده و سرفراز ایران و ایرانی و به امید آزادی ..

    پاسخحذف
  5. کاملا موافقم. امضا(میشکول!)

    پاسخحذف
  6. ای الاهی قربونت برم مودی جون
    سلام

    پاسخحذف
  7. پریسا جان واقعن زبیا نوشتی کسی را نباید برای افکارش زندانی کرد هرچند افکار او ما را ازار بدهد پس برای چی با حکومت اسلامی موافق نیستیم چون افکار مخالف را تحمل نمیکند و همه باید مثل حکومت فکر بکنند ان کسی که در کامنتش گفته بلغور میکنی و شیرین پاسخی بسیار عالی به او داد از کسانی است که اگر قدرت داشت همان میکرد که حکومت اسلامی میکند و شاید بدتر از ان شرمش باد kia

    پاسخحذف