۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

ما و تمدن ۷۰۰۰ ساله و اوشین و حقیقت



راستش را بخواهید من از آنهایی هستم که همیشه با این جمله:ما تمدن هفت هزارساله داریم :)) مشکل دارم.دلیلش هم در جوابی که می دهم واضح است:
تمدن را بی خیال الان چی داریم؟
از وقتی تجربه شیرین و جدید دانشگاه رفتن در خارج از کشور را آغاز کرده ام موضوع جالب و قابل توجهی ذهنم را درگیر کرده.هر کس از من می پرسد اهل کجا هستی و می گویم ایران سه پاسخ می شنوم:۱- آهاا!!! ایراک ؟؟ ۲- ایران یعنی کجا دقیقن؟ در آسیای شرقی یا هندوستان یا آفریقاست؟ ۳- آآآآآآآآآآآ ؟؟؟ ایران؟؟؟؟
اوایل با خودم می گفتم اینها مهم نیستند پریسا بی خیال.یک مشت بچه زیر سی سال و گاهی نوجوان هستند که دست چپ و راستشان را هم تشخیص نمی دهند.اما واقعیت این است که جهان و آینده و امروز یعنی همین که امروز هستیم و همین جوانها.
و وقتی با دوستان ژاپنی که دنیا دیده و با سواد و مسن هستند صمیمی شدیم گفتند: پریسا ما داشتیم می گفتیم چقدر شرم آور است که شما حتا سریال اوشین را می شناسید اما ما از کشور شما هیچ نمی دانیم این نشان دهنده میزان سواد و اطلاعات عمومی ماست.
در تمام مدت معرفی ایران من سعی می کردم بگویم: پرشیا..پرسپولیس.تمدن.کورش.دریغ از کمی اطلاعات و دانش و من همه را گردن رژیم ولایی امامی مدیریت جهانی می انداختم.
اما بعد از اعتراف جالب دوست ژاپنی اعتماد به نفسم بیشتر شده و خدا را شکر می کنم که آنقدرها که فکر می کردم به قول دکتر نوریزاده تحفه آرادان اسم مان را در نکرده و اگر هم دوستان اطلاعی ندارند از نداشتن اطلاعات عمومی و مشکل خودشان است. ما باهوش هستیم و خیال می کنیم همه باید مثل خودمان باشند :))
جالب اینکه در این گیرودار در سوپرمارکت خانم حسابدار پرسید اهل کجایی.به محض جوابم گفت:وااای خدایا شما پادشاه و ملکه ای داشتید که بسیار خوش تیپ بودند.رضا پهلوی.
عجیب تر اینکه اینها معمولن (( ه )) را ( خ) تلفظ می کنند و او پهلوی را بسیار واضح ادا کرد.
حالا ضد شاهی ها نیایند بگویند ما از این بندگان خدا بت ساختیم ها؟ عندالله عندالرسول هر کلامی که نوشتیم حقیقت محض است.

۳ نظر:

  1. جالب بود
    خدایی شاه کجا و این چلغوزا کجا

    پاسخحذف
  2. اتفاقا سالهاست همین داستان را ما در آلمان داریم ایراک و ایران را اما خوشبختانه مسن تر ها آشنایی دارند بویژه زیبایی زنان شاه ثریا و فرح دیبا را برخ ما میکشند وقتی بقول شما و بچه محل نازنینم شکایت از تحفه آرادان و دار ودسته اش میکنیم و نیمچه تعریفی از اوضاع خوش گذشته نگاهشان و گاها پرسشان که بیکار بودید انقلاب کردید که میمانیم که حرف حساب جواب ندارد.
    شاد باشید

    پاسخحذف
  3. تاریخ نبوده
    کتاب لاغری
    که رژیمش
    تجویز انقلاب است

    پاسخحذف