۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

گشت ارشاد آمریکا

در سال های دور که برای بعضی کشورها اخلاق اینقدرها به نام آزادی سقوط نکرده بود و در کشورهای این طرفی مثل ایران همچنان داشتند قمه کشی می کردند برای روبنده خواهر مادرهاشون در آمریکا قانونی وجود داشت که می گفت خانم جان با مانتو چادر روسری نرو تو آب ولی لخت هم نباش که بچه های مردم هی از پدر و مادرشون بپرسند این چیه اون چیه.
بنابراین مایو باید اندازه خاصی می داشت.۶ اینچ بیشتر بالای زانو غیر قانونی بود.
در این عکس واشنگتون سال ۱۹۲۲ رو می بینید که آقای پلیس ساحل (بیل نورتون) داره اندازه می گیره بنده خدا و من موندم اگر بشه ۷ اینچ!! خانم رو چکارش می کنند؟


این هم منبع

۳ نظر:

  1. پریسا جان در اون زمان مساله فقط کوتاهی یا بلندی یک مایو نبود, مساله دخالت دولت به پشتوانه قانون در زندگی خصوصی و حقوق فردی مردم بود. نه تنها مایو بلکه دانشجویان هم می بایست با پوشش خاص و آرایش موی معینی در دانشگاهها حاضر می شدند, زنان اجازه کار کردن نداشتند البته بجز در مشاغل محدودی مثل پرستاری یا معلمی در رده ابتدائی و بعدها منشی گری هم به اون اضافه شد. سیاهپوستان علی رغم لغو قانون بردگی همچنان در حاشیه جامعه تحت شدیدترین تبعیضها بودند و مجموعه همه این مسائل باعث شد تا نسل دهه پنجاه میلادی در دهه شصت میلادی واقعیت حاکم بر جامعه رو با ادعاهای حاکمیت نسبت به دموکراسی متناقض ببینه و از اونجا بود که اولین انقلاب مخملی در جهان و از آمریکا شکل گرفت. آسون هم نبود اما دستاوردهای اون مبانی و تعریفات حقوقی جدیدی در روابط انسانی جهان وارد کرد و بعضی ها متفق القول با شما اون رو سقوط اخلاقیات میدونن.
    اما چیزی که برای من مسلمه منبع یا اون خانمی که عاشق ساحله در اون زمان زندگی نکرد, مجبور نشد هیپی شدن رو به زندگی بعنوان یک شهروند آمریکائی ترجیح بده, مثل سیاهپوستان مونت گومری مجبور نشد حتی صندلی اتوبوسش رو هم به سفید پوستا بده یا بعنوان دانشجوی دانشگاه برکلی در سانفرانسیسکو دانشگاه خودش رو در اشغال پلیس و خودش رو در مرکز پلیس پیدا نکرد, به جنگ ویتنام نرفت و الخ... خب حق داره با اون عشوه و ناز به اون عکس نگاه کنه و عشقش رو به ساحل توصیف کنه... چقدر صحبت کردم من!

    پاسخحذف
  2. از قدیم گفتن اندازه نگه دار که اندازه نکوست...

    پاسخحذف
  3. از 6 اینچی به بالا / اعدام باید گردد

    پاسخحذف